over ons

VZW Fotoclub EXIF Oostende

De fotoclub is een vriendenclub waar iedere fotograaf welkom is ongeacht zijn of haar fotografische kennis. Bij ons komt zowel de beginnende als de gevorderde fotograaf aan zijn trekken.

We komen om de twee weken samen, dit op de eerste en derde woensdag van elke maand. Elk jaar wordt er een goed gevuld programma aangeboden.

Op de bijeenkomsten kunnen we elkaars werken bekijken en beoordelen op een constructieve manier. Ieder lid is ook steeds bereid om zijn foto en stijl uit te leggen aan de andere clubleden. Zo kan iedereen een andere vorm van fotografie leren kennen en misschien ook leren apprecieren.

We geven ook korte theoretische lesjes die zowel voor de geoefende als de minder geoefende fotograaf bedoeld zijn.

Regelmatig komen er gastsprekers aan bod uit verschillende disciplines van de fotografie. En tevens krijgen de leden de gelegenheid om met hun werken naar buiten te komen tijdens tentoonstellingen.

Meermaals per jaar worden er ook uitstappen georganiseerd waaraan de leden vrij zijn om deel te nemen.

Het hoogtepunt van ons fotoseizoen is ons fotosalon.
Exif is een tentoonstellingsclub en neemt niet deel aan wedstrijden.

Ons lokaal: OC ’t Viooltje – Violierenlaan 3b – 8400 Oostende

Ledenvergaderingen: 1ste en 3de woensdag van elke maand

Uren: van 20.00 uur tot 22.30 uur.

Het ganse jaar door met uitzondering van de feestdagen en juli & augustus.